Aktualności
Dofinansowane studia pomagisterskie w Kolegium Europejskim Akademii Dyplomatycznej MSZ RP
Dofinansowane studia pomagisterskie w Kolegium Europejskim Akademii Dyplomatycznej MSZ RP
Szanowni Państwo,
Drodzy Studenci,
W imieniu Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP serdecznie zapraszamy wszystkich studentów, którzy w najbliższym czasie będą kończyli studia magisterskie i chcą rozwijać się w międzynarodowym środowisku, do aplikowania na dofinansowane studia pomagisterskie College of Europe.
Stypendium MSZ RP finansujące całkowity koszt studiów, zakwaterowanie i pełne wyżywienie na kampusie, jest przyznawane na roczne studia Kolegium Europejskie na kierunkach:
- Advanced Master of Arts in European Interdisciplinary Studies – studia w College of Europe w Natolinie z czterema specjalizacjami do wyboru:
- EU Public Affairs and Policies
- The EU and the World
- The EU and its Complex Neighbourhoods
- European History and Civilisation
oraz
- Advanced Master of Science in European Economic Studies
- advanced Master of European Law
- advanced Master of Arts in EU International Relations and Diplomacy
- oraz advanced Master of Arts in European Political and Governance Studies – studia w College of Europe w Brugii.
Wszystkie kierunki studiów są dwujęzyczne (angielsko-francuskie). Szczegółowe wymagania dot. poziomu obu języków różnią się w zależności od kierunku. Dodatkowo studenci przyjęci do Kolegium Europejskiego w Natolinie mają możliwość wzięcia udziału w Letniej Akademii Językowej, czyli intensywnych kursach przygotowawczych z języka francuskiego lub angielskiego organizowanych w sierpniu 2023 r.
Rekrutacja trwa do 18 stycznia 2023 r. Wniosek należy złożyć na stronie https://admissions.coleurope.eu/signup
Więcej informacji na temat procesu rekrutacji i stypendiów MSZ RP dla polskich kandydatów można znaleźć na stronie Akademii Dyplomatycznej MSZ: https://www.gov.pl/web/akademiadyplomatyczna/kolegium-europejskie-college-of-europe
Organizacja zajęć w okresie świąteczno-noworocznym
Organizacja zajęć w okresie świąteczno-noworocznym
Szanowni Państwo, Drodzy Studenci,
Uprzejmie informujemy, że zgodnie z Zarządzeniem nr 9/2022 Prodziekana ds. studenckich WNE UW, w czwartek, 22 grudnia 2022 roku zajęcia na Wydziale Nauk Ekonomicznych odbywać się będą według planu piątkowego.
Podsumowując: 21 grudnia od godziny 15.00 zostały wprowadzone na WNE godziny dziekańskie, 22 grudnia realizowany będzie plan piątkowy, natomiast od 23 grudnia 2022 r. do 8 stycznia 2023 r. na Uniwersytecie Warszawskim trwają wakacje zimowe.
Godziny dziekańskie na WNE UW 21 grudnia 2022 od godz. 15.00
Godziny dziekańskie na WNE UW 21 grudnia 2022 od godz. 15.00
Szanowni Państwo, Drodzy Studenci,
uprzyjmie informujemy, że zgodnie z Zarządzeniem nr 13/2022 Kierownika Jednostki Dydaktycznej Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiegoz dnia 8 grudnia 2022 r. w dniu 21 grudnia 2022 r. od godz. 15.00 zostają ustanowione godziny dziekańskie.
Konkurs IDUB na dofinansowanie mobilności studentów UW
Konkurs IDUB na dofinansowanie mobilności studentów UW
Serdecznie zapraszamy wszystkich studentów Wydziału do udziału w konkursie na dofinansowanie mobilności studentów.
Konkurs organizowany jest w ramach programu Inicjatywa Doskonałości-Uczelnia Badawcza i ma na celu dofinansowanie projektów, które umożliwią zdobycie przez studentów doświadczenia, wiedzy i umiejętności, a także podniesienie poziomu prowadzonych przez nich badań poprzez umożliwienie im odbycia wyjazdów naukowych do zagranicznych jednostek naukowych.
Realizowany projekt może przyczynić się do:
1. Zdobycia wiedzy i nowych umiejętności niezbędnych do podniesienia jakości prowadzonych badań i przygotowywanych prac dyplomowych;
2. Przeprowadzenia badań lub analiz bezpośrednio związanych z tematyką przygotowywanej pracy dyplomowej lub projektu realizowanego na potrzeby rekrutacji do szkoły doktorskiej lub konkursu grantowego.
Każdy Student UW może się ubiegać o dofinansowanie swojego wyjazdu naukowego w kwocie nie przekraczajacej 50 000 zł.
- Zakończenie naboru wniosków: 15.11.2022
- Sposób składania wniosków: wyłącznie elektronicznie na adres z tytułem „Mobilność studentów”
Szczegółowe informacje dostępne są na stronie: https://inicjatywadoskonalosci.uw.edu.pl/dzialania/iv-2-3/mobilnosc-1/
Rekrutacja na semestr letni w Programie MOST
Rekrutacja na semestr letni w Programie MOST
Serdecznie zapraszamy studentów i doktorantów do wzięcia udziału w rekrutacji na semestr letni w ramach programu MOST.
Program MOST to krajowy program mobilności studentów i doktorantów. Od 1999 r. oferuje studiowanie przez semestr lub rok akademicki na jednym z dwudziestu polskich Uniwersytetów oraz na wybranych, stowarzyszonych Uczelniach.
W rekrutacji na semestr letni roku ak. 2022/2023 mogą wziąć udział:
- studenci po ukończeniu drugiego semestru jednolitych studiów magisterskich
- studenci po ukończeniu drugiego semestru studiów I stopnia
- studenci po ukończeniu pierwszego semestru na studiach II stopnia
- doktoranci po ukończeniu pierwszego roku kształcenia w szkole doktorskiej
Udział w Programie jest bezpłatny i niezależny od trybu studiów, a jego uczestnicy mają możliwość:
- odbycia części studiów na uczelni innej niż macierzysta
- wyboru dodatkowych zajęć związanych z zainteresowaniem studentów
- prowadzenia badań do pracy dyplomowej w środowisku powiązanym z przedmiotem analiz
- oraz kontaktu ze środowiskiem naukowym innej jednostki naukowej
Wszelkie szczegółowe informacje dotyczące rekrutacji do Programu, kryteriów kwalifikacji oraz samego uczestnictwa znajdują się na stronie internetowej www.most.amu.edu.pl
Pełnomocnikiem ds. Programu MOST na Wydziale Nauk Ekonomicznych UW jest dr hab. Maciej Tymiński.
Rejestracja na semestr letni roku ak. 2022/2023 trwa do 30.11.2022 i odbywa się poprzez system Internetowej Rejestracji Kandydatów Programu MOST.
Serdecznie zapraszamy!
31.10.2022 dniem wolnym od zajęć dydaktycznych
31.10.2022 dniem wolnym od zajęć dydaktycznych
Szanowni Państwo, Drodzy Studenci,
Uprzejmie informujemy, że 31 października 2022 r., poniedziałek, jest zgodnie z kalendarzem akademickim Uniwersytetu Warszawskiego dniem wolnym od zajęć dydaktycznych.
Zajęcia w dniu 2.11.2022
Zajęcia w dniu 2.11.2022
Szanowni Państwo, Drodzy Studenci,
uprzejmie informujemy, że zgodnie z § 2 ust. 1 pkt. 1 zarządzenia nr 9 /2022 Prodziekana ds. studenckich Wydziału Nauk Ekonomicznych NR 9/2022 Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 30 września 2022 r. w sprawie organizacji zajęć semestru zimowego roku akademickiego 2022/23, w środę, 2 listopada 2022 roku zajęcia odbywać się będą według planu poniedziałkowego.
Komunikat dotyczący stypendiów na rok ak. 2022/2023
Komunikat dotyczący stypendiów na rok ak. 2022/2023
Szanowni Studenci, serdecznie zachęcamy do zapoznania się z ofertą stypendialną Uniwersytetu Warszawskiego na rok ak. 2022/2023, który zapewnia wsparcie nie tylko w rozwoju naukowym, ale również w trudnej sytuacji materialnej lub życiowej.
Oferta ubezpieczenia NNW
Oferta ubezpieczenia NNW
Oferta ubezpieczenia NNW w firmie TUW PZUW od następstw nieszczęśliwych wypadków dla studentów UW.
Informator dla nowo przyjętych studentów
Informator dla nowo przyjętych studentów
Zachęcamy do zapoznania się z informatorem przygotowanym przez Samorząd Studentów WNE UW, skierowanym dla osób, które rozpoczynają studia na Wydziale Nauk Ekonomicznych UW.
Komunikat Rektora w sprawie terminów oraz formy ubiegania się o świadczenia pomocy materialnej w roku akademickim 2022/2023
Komunikat Rektora w sprawie terminów oraz formy ubiegania się o świadczenia pomocy materialnej w roku akademickim 2022/2023
Inauguracja roku akademickiego 2022/2023 WNE UW oraz Dni adaptacyjne
Inauguracja roku akademickiego 2022/2023 WNE UW oraz Dni adaptacyjne
Drodzy Studenci, serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w uroczystej Inauguracji roku akademickiego 2022/2023 na WNE UW oraz wzięcia udziału w Dniach adaptacyjnych.
Rejestracja na przedmioty WNE semestru zimowego
Rejestracja na przedmioty WNE semestru zimowego
Informujemy, że rozpoczęcie pierwszej tury rejestracji (czerwcowej) na przedmioty WNE semestru zimowego 2022/23 planowane jest na dzień 21.06.2022.
Szczegółowy harmonogram dostępny jest na stronie Student => Kalendarze i harmonogramy => Rejestracja na zajęcia.
Praca dla studenta w projekcie badawczym "Nierówności płci w karierze naukowej"
Praca dla studenta w projekcie badawczym "Nierówności płci w karierze naukowej"
Wydział Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego zatrudni studentów/doktorantów, którzy mogliby zaangażować się w realizację projektu badawczego "Nierówności płci w karierze naukowej", finansowanego w ramach Programu Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza.
Praca w niepełnym wymiarze godzin, od kwietnia do czerwca 2022 roku. Czas pracy: ok. 10-20 godzin tygodniowo, elastyczny czas pracy. Wynagrodzenie: 2000 zł miesięcznie (umowa cywilnoprawna).
Główne obowiązki:
- stworzenie bazy danych, która łączyłaby dane z różnych źródeł
- gromadzenie pomocniczych baz danych i wskaźników agregujących (np. dane przypisujące płeć do dane przypisujące płeć do konkretnych nazwisk, dane dotyczące rankingów czasopism),
- przygotowanie bazy danych do zdeponowania w repozytorium UW.
Wymagania:
- dobra umiejętność zarządzania danymi (STATA, Python)
- komunikatywność
- dobra samoorganizacja i zarządzanie czasem.
Termin nadsyłania zgłoszeń: 30 marca 2022 r.
Pełna aplikacja powinna zawierać:
- krótkie CV
- podpisane oświadczenie (skan) o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, załączone do ogłoszenia do p. Ewy Każmierczak na adres .
Ankieta ewaluacyjna sekretariatów studiów
Ankieta ewaluacyjna sekretariatów studiów
Do 31 marca 2022 r. Studenci i Doktoranci Uniwersytetu Warszawskiego mogą wziąć udział w ankiecie, której celem jest ocena pracy dziekanatów i sekretariatów studenckich. Badanie zostało przygotowane przez prof. Sławomira Żółtka, prorektora UW ds. studentów i jakości kształcenia, oraz samorządy studentów i doktorantów.
W ankiecie można wyrazić opinię na temat pozytywnych i negatywnych aspektów funkcjonowania sekretariatów i dziekanatów.
Celem ankiety jest dbałość o standard obsługi spraw studenckich/doktoranckich na całym Uniwersytecie Warszawskim.
Ankieta jest w pełni anonimowa. Aby ograniczyć możliwość udzielania wielu odpowiedzi przez jedną osobę, ankieta dostępna jest jedynie dla osób zalogowanych na maila w domenie UW (np. @student.uw.edu.pl).
Ankieta dla studentów:
Ankieta dla doktorantów:
Egzaminy certyfikacyjne z języków obcych w trybie zdalnym - sesja zimowa 2021/22
Egzaminy certyfikacyjne z języków obcych w trybie zdalnym - sesja zimowa 2021/22
Biorąc pod uwagę dynamicznie rozwijającą się sytuację epidemiologiczną w kraju, Rada Koordynacyjna ds. Certyfikacji Biegłości Językowej podjęła decyzję o przeprowadzeniu sesji zimowej roku akademickiego 2021/22 w trybie całkowicie zdalnym.
Zgodnie z uchwałą RK nr 2 z dnia 24.01.2022, zarówno część pisemna egzaminu, jak i część ustna będą odbywały się w trybie zdalnym.
Szczegółowe informacje znajdują się na stronie: https://bit.ly/3KFp6Qm
Rejestracja na zajęcia semestru letniego 2021/22
Rejestracja na zajęcia semestru letniego 2021/22
Szanowni Państwo, Drodzy Studenci,
informujemy, że rejestracja na zajęcia semestru letniego na WNE UW rozpocznie się 20 grudnia 2021 r.
Szczegółowe informacje i harmonogram znajdują się w zakładce Student/Kalendarze i harmonogramy/Rejestracja na zajęcia/Harmonogramy rejestracji
Komunikat Rektora w sprawie terminów oraz formy ubiegania się o świadczenia pomocy materialnej w roku akademickim 2021/2022
Komunikat Rektora w sprawie terminów oraz formy ubiegania się o świadczenia pomocy materialnej w roku akademickim 2021/2022
Data publikacji: 01.10.2021 r.
Forma i terminy składania wniosków o przyznanie studentom stypendium rektora, stypendium socjalnego, stypendium dla osób niepełnosprawnych i zapomogi w roku akademickim 2021/2022
Na podstawie § 8 ust. 1 Regulaminu świadczeń dla studentów Uniwersytetu Warszawskiego stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 142 Rektora Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 1 października 2019 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu świadczeń dla studentów Uniwersytetu Warszawskiego (tekst jednolity: Monitor UW z 2021 r. poz. 215) ogłasza się, co następuje:
1. Wniosek o przyznanie stypendium rektora w roku akademickim 2021/2022 studenci składają w formie dokumentu elektronicznego przez USOSweb – wniosek złożony w tej formie jest uwierzytelniany w sposób zapewniający możliwość potwierdzenia pochodzenia i integralności danych w postaci elektronicznej. W szczególnie uzasadnionych przypadkach – np. w sytuacji błędów technicznych uniemożliwiających złożenie wniosku w formie dokumentu elektronicznego w USOSweb – wniosek wraz z udokumentowanymi osiągnięciami może zostać złożony w formie papierowej. W przypadku konieczności złożenia wniosku w formie papierowej, dokumenty należy złożyć w Biurze ds. Pomocy Materialnej.
Składanie przez studentów wniosków o przyznanie stypendium rektora w formie dokumentu elektronicznego przez USOSweb, jak i w formie papierowej jest możliwe do 15 października 2021 r.
2. Wniosek o przyznanie stypendium socjalnego w semestrze zimowym i w semestrze letnim roku akademickiego 2021/2022 studenci składają w formie dokumentu elektronicznego przez USOSweb – wniosek złożony w tej formie jest uwierzytelniany w sposób zapewniający możliwość potwierdzenia pochodzenia i integralności danych w postaci elektronicznej.
W semestrze zimowym roku akademickiego 2021/2022 wniosek o stypendium socjalne należy złożyć do 18. dnia danego miesiąca (w październiku oraz w grudniu 2021 r. do 20. dnia miesiąca). Złożenie wniosku do 18. dnia danego miesiąca (w październiku i grudniu 2021 r. do 20. dnia miesiąca) umożliwi naliczenie świadczenia od miesiąca złożenia wniosku.
W semestrze letnim roku akademickiego 2021/2022 wniosek o stypendium socjalne należy złożyć do 18. dnia danego miesiąca (w czerwcu 2022 r. do 20. dnia miesiąca). Złożenie wniosku do 18. dnia danego miesiąca (w czerwcu 2022 r. do 20. dnia miesiąca) umożliwi również naliczenie świadczenia od miesiąca złożenia wniosku.
3. Wniosek o przyznanie stypendium dla osób niepełnosprawnych w roku akademickim 2021/2022 studenci składają w formie dokumentu elektronicznego przez USOSweb – wniosek złożony w tej formie jest uwierzytelniany w sposób zapewniający możliwość potwierdzenia pochodzenia i integralności danych w postaci elektronicznej.
W roku akademickim 2021/2022 wniosek o stypendium dla osób niepełnosprawnych należy złożyć do 20. dnia danego miesiąca. Złożenie wniosku do 20. dnia danego miesiąca umożliwi naliczenie świadczenia od miesiąca złożenia wniosku.
4. Wniosek o przyznanie zapomogi w roku akademickim 2021/2022 studenci składają w formie dokumentu elektronicznego przez USOSweb – wniosek złożony w tej formie jest uwierzytelniany w sposób zapewniający możliwość potwierdzenia pochodzenia i integralności danych w postaci elektronicznej.
Wniosek o zapomogę studenci mogą składać przez cały rok akademicki.
- ← Poprzedni
- 1
- 2
- 3 (aktualna)
- Następny →
komunikaty Prodziekana ds. studenckich
Tytuł | Data wydania | Numer komunikatu |
---|---|---|
Komunikat w sprawie wymiarów oceny aktywności dydaktycznej | 21.10.2022 | 2 |
Komunikat w sprawie organizacji zimowej sesji egzaminacyjnej roku akademickiego 2021/22 | 17.01.2022 | 1 |