Deklaracja dostępności

Uniwersytet Warszawski zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej wne.uw.edu.pl

  • Data publikacji strony internetowej: 2020-08-27.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-04-22 .

Status zgodności z ustawą o dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

  • Kotwice (linki typu skoczki w obrębie strony)
    • Link do przeskoczenia do treści strony istnieje ale jest uszkodzony.
  • Linki
    • Serwis posiada grafiki będące odnośnikami i nie posiadające opisu w znaczniku ALT lub jest on niewystarczający.
    • Serwis posiada odnośniki kontekstowe, których treść nie informuje jednoznacznie o celu.
    • Serwis posiada odnośniki do pobrania dokumentów bez informacji o ich formacie.
    • Serwis posiada odnośniki, które nie informują o otwarciu podstrony w nowym oknie.
    • Serwis posiada powtórzone linki.
    • Serwis posiada odnośniki, których treścią jest adres URL.
  • Definicja języka/języków strony
    • Serwis posiada treści w języku innym niż podstawowy język strony i nieoznaczone znacznikiem języka.
  • Nagłówki
    • Strony serwisu mogą zawierać błędne użycie znaczników nagłówków.
    • Strony serwisu mogą posiadać wielokrotne nagłówki H1.
    • W serwisie występują problemy z właściwą definicją struktury nagłówków.
  • Alternatywne opisy dla grafiki
    • Strona posiada ilustracje bez tekstów alternatywnych.
    • Serwis posiada ilustracje bez napisów alternatywnych lub są one niewystarczające.
  • Pola formularzy
    • Przyciski formularzy są puste lub nie posiadają informacji tekstowej.
    • W serwisie występują pola formularza o nieprawidłowej etykiecie.
    • Pola formularza nie posiadają etykiet lub etykiety zostały błędnie powiązane z polami.
    • W serwisie występują problemy z dostępnością pól formularzy.
  • Obsługa błędów formularza
    • W serwisie występują formularze z problemami dot. właściwej sygnalizacji błędnego wypełnienia danych. W formularzu wyszukiwania można zatwierdzić puste pole i nie ma informacji o błędzie.
  • Pozostałe elementy sterujące strony
    • Serwis posiada elementy sterujące niedostępne za pomocą klawiatury.
    • W serwisie występują problemy z obsługą menu rozwijalnego przy użyciu programu odczytu ekranu - brak komunikatu informującego, że menu zostało rozwinięte.
    • Elementy rozwijalne menu głównego nie są dostępne za pomocą klawiatury.
    • W serwisie występują elementy sterujące z niewystarczającą etykietą.
  • Elementy klikalne
    • Występują problemy z elementami klikalnymi, np. na podstronie plany zajęć, brak znaczników linków.
    • W serwisie występują elementy klikalne bez etykiet.
    • Elementy klikalne (elementy menu głównego, pola wyszukiwania, okna modalnego) nie są dostępne z poziomu klawiatury.
  • LandMarki
    • W serwisie występują błędy w definicjach obszarów tzw. landmarków.
  • Slajdy
    • Strona główna posiada pokaz slajdów bez możliwości zatrzymania przy użyciu klawiatury.
    • Automatyczny pokaz slajdów utrudnia nawigację po stronie przy użyciu programów odczytu ekranu.
  • Dostępność wszystkich elementów na stronie
    • W serwisie występują elementy, które nie są dostępne za pomocą klawiatury.
    • W serwisie występują elementy aktywne, które zostały ukryte przed technologiami wspomagającymi.
  • Skróty klawiszowe
    • Menu główne używa niestandardowej obsługi klawiszy i nie informuje o tym.
  • Wyszukiwanie w serwisie
    • Serwis posiada mechanizm wyszukiwania, ale nie jest on dostępny.
  • Dostępność materiałów zamieszczonych na stronie
    • Strona może posiadać odnośniki do dokumentów, które nie są dostępne.
    • Strona może zawierać materiały wideo bez napisów.
    • Serwis posiada osadzone elementy, które nie są dostępne.
    • Serwis może posiadać odnośniki do dokumentów, które nie są dostępne.
  • Mapa serwisu, logika i zrozumiałość struktury, łatwość odnajdywania informacji
    • Serwis nie posiada mapy stron.
    • Serwis nie zawiera kontaktu do administratora strony.
  • Inne zauważone problemy związane z dostępnością dla Screen Readera (opis i wskazanie miejsca)
    • Elementy rozwijalne menu głównego mają utrudniony dostęp za pomocą klawiatury oraz przy użyciu programów odczytu ekranu.
  • Widoczność fokusu klawiatury
    • Strony serwisu zawiera elementy aktywne ukrywające fokus klawiatury.
  • Dostępność elementów klikalnych
    • Strona zawiera elementy klikalne, które nie są obsługiwane przy użyciu klawiatury.
    • W serwisie występują elementy klikalne bez etykiet lub jednoznacznych tekstów linków.
  • Elementy dynamiczne strony
    • Serwis posiada elementy rozwijalne, które nie są dostępne przy użyciu klawiatury.
  • Slajdery
    • Serwis zawiera slajder bez możliwości sterowania przy użyciu klawiatury.
  • Responsywność (RWD)
    • W trybie mobilnym część informacji może być niewidoczna.
    • W po powiększeniu strony menu mogilne nie jest dostępne z poziomu klawiatury
  • Inne zauważone problemy dostępności dla osób słabowidzących / z niep. ruchową.
    • Wiele paginacji na jednej stronie.
    • Paginacja części strony zawiera odnośniki przenoszące na początek strony.
    • Paginacja nie zawiera wysterczających etykiet
  • Wyróżnienie linków i innych istotnych elementów strony
    • Serwis posiada odnośniki wyróżnione tylko kolorem.
  • Logiczna kolejność fokusu klawiatury
    • Występują problemy z kolejnością fokusu klawiatury. Fokus otrzymują elementy ukryte wizualnie.
  • Walidacja html/css
    • W serwisie występują problemy z walidacją HTML.
  • Konsekwentna identyfikacja elementów strony
    • Serwis posiada elementy wyróżnione cechami wyglądu i nie oznaczone właściwymi znacznikami.
    • Witryna zawiera różnie identyfikowane elementy o podobnej funkcjonalności.
  • Dostępność interfejsu użytkownika
    • Interfejs serwisu zawiera elementy niedostępne lub trudne w obsłudze.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2023-12-07.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny: Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami UW.

Wyniki przeprowadzonej oceny zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej: Raport badania audytowego

Skróty klawiaturowe

Na stronie wne.uw.edu.pl nie zastosowano żadnych specjalnych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Osobą kontaktową w sprawach związanych z dostępnością tej strony internetowej jest Ireneusz Kulesz. W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt: e-mail: $}na0I5+FQ/81^LO_4m#r]#[jidNp90G=@oE%VU1D*vv_, telefon 225549151. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Procedura wnioskowo-skargowa

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Pełen wykaz budynków należących do UW wraz z informacjami nt. ich dostępności architektonicznej.