Rekrutacja

ZASADY REKRUTACJI NA ROK AKADEMICKI 2025 / 2026

Zasady rekrutacji reguluje: Zarządzenie Nr 5 KJD WNE UW z dnia 9 kwietnia 2025 r.

Link do rekrutacji w IRK: Wkrótce.

Minimalna liczba uczestników wymagana do uruchomienia studiów: 20 osób.

Limit przyjęć: 64 miejsca.


HARMONOGRAM REKRUTACJI

Przewiduje się maksymalnie dwie tury rekrutacji. Druga tura zostanie uruchomiona w przypadku niewypełnienia limitu miejsc w pierwszej turze.

I TURA

  • termin rejestracji w IRK: 05.05.2025 r. - 29.09.2025 r.
  • ostatni dzień wniesienia opłaty rekrutacyjnej: 30.09.2025 r.
  • termin dostarczenia dokumentów: 05.05.2025 r. - 06.10.2025 r.
  • ogłoszenie wyników: 08.10.2025 r.

II TURA

  • termin rejestracji w IRK: 09.10.2025 r. - 23.10.2025 r.
  • ostatni dzień wniesienia opłaty rekrutacyjnej: 24.10.2025 r.
  • termin dostarczenia dokumentów: 09.10.2025 r. - 29.10.2025 r.
  • ogłoszenie wyników: 31.10.2025 r.

Przewidywany termin rozpoczęcia zajęć: 08.11.2025 r.


ZASADY REKRUTACJI

  1. W ramach danej tury rekrutacji kandydat dokonuje kompletnego zgłoszenia, tj.:

    • w terminie rejestracji w IRK (zgodnie z harmonogramem) - dokonuje prawidłowej rejestracji w systemie IRK, tj. zapisuje się na studia SP-PRK-SQL w edycji 2025/2026 za pomocą konta zawierającego kompletne dane wymagane przez system (w tym prawidłowo wprowadzone zdjęcie do identyfikacji wizualnej) oraz adres e-mail i numer telefonu,

    • do jednego dnia po zakończeniu terminu rejestracji w IRK - uiszcza opłatę rejestracyjną w kwocie 85 zł (zgodnie z postanowieniem nr 12 Rektora Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 29 października 2021 r. - dokument reguluje także zasady zwrotu opłaty rekrutacyjnej)

UWAGA: Faktura VAT, stanowiąca dowód uiszczenia opłaty rekrutacyjnej dokonanej przez kandydata, może być wystawiona wyłącznie według standardowych zasad obowiązujących na Uniwersytecie Warszawskim, tj. w terminie do 3 miesięcy od zaksięgowania opłaty na koncie bankowym uczelni. Wniosek o wystawienie faktury jest kierowany przez dziekanat studiów podyplomowych do Kwestury Uniwersytetu Warszawskiego.

  • w terminie składania dokumentów (zgodnie z harmonogramem) - składa w dziekanacie studiów podyplomowych lub przesyła listem poleconym kompletny i prawidłowo uzupełniony zestaw dokumentów, o którym mowa w pkt. 2, na adres:

Wydział Nauk Ekonomicznych
Uniwersytet Warszawski
ul. Długa 44/50
00-241 Warszawa
z dopiskiem: "SP-PRK-SQL - rekrutacja"

  1. Kompletny i prawidłowo uzupełniony zestaw dokumentów zawiera:

  • odręcznie podpisane podanie o przyjęcie na studia (wydruk z IRK),

  • potwierdzenie uzyskania wykształcenia uprawniającego do podjęcia studiów podyplomowych:

    • kserokopię dyplomu ukończenia studiów wyższych na poziomie min. 6 PRK (licencjat, inżynier, magister), potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez pracownika dziekanatu (na wydziale) lub notariusza [jeśli dyplom zawiera miejsce na podpis posiadacza, to musi posiadać ten podpis pod rygorem nieważności];

    • lub kserokopię dyplomu równorzędnego wydanego za granicą, wraz z:

      • poświadczeniem dyplomu studiów wyższych w formie: legalizacji lub apostille (jeżeli dokument został wydany przez instytucję działającą w systemie edukacji państwa będącego stroną Konwencji Haskiej z dnia 5 października 1961 r.),

      • tłumaczeniem przysięgłym na język polski: dyplomu ukończenia studiów wyższych, legalizacji lub apostille - jeśli zostało sporządzone w języku obcym albo – w przypadku tłumaczenia za granicą innego niż przysięgłe – tłumaczenie zalegalizowane w polskiej placówce dyplomatycznej;

  • CV wg własnego wzoru kandydata,

  • 2 podpisane kopie umowy o odpłatności za studia podyplomowe według wzoru z zarządzenia nr 5 Rektora Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 16 stycznia 2024 r., uzupełnionej o wymagane dane i załączniki (jeśli wymagane: wydruk z CEIDG lub KRS, umowa spółki cywilnej, upoważnienie do reprezantacji podmiotu finansującego studia etc.):

UWAGA: Umowa o finansowanie studiów przez osobę trzecią jest umową trójstronną (pomiędzy uczestnikiem, pracodawcą a Uniwersytetem Warszawskim), więc de facto wymaga trzech kopii. Zasady rekrutacji zobowiązują do dostarczenia dwóch kopii umowy, gdyż dopuszczamy sytuację, w której kandydat na etapie rekrutacji nie jest pewny kto będzie finansował jego studia. Oznacza to też, że w przypadku klaryfikacji rzeczonej sytuacji, możliwa jest wymiana umowy na odpowiedni wzór.

INSTRUKCJA UZUPEŁNIENIA WZORU UMOWY

  1. Preferujemy użycie wzoru zawartego na stronie oraz uzupełnienie go w MS Word.
  2. Uzupełniamy:
    • w wersji ze strony internetowej:
      • imię i nazwisko kandydata,
      • nr PESEL,
      • dane teleadresowe,
      • nr konta bankowego kandydata,
      • jeśli wymagane: dane działalności gospodarczej,
      • jeśli wymagane: dane pracodawcy wraz z numerem konta, z którego będzie uisczona opłata za studia;
    • w wersji z IRK:
      • kwoty opłaty za studia podyplomowe oraz rat wraz z datami z odpowiedniego zarządzenia KJD,
      • nr konta bankowego kandydata,
      • jeśli wymagane: dane działalności gospodarczej,
      • jeśli wymagane: dane pracodawcy wraz z numerem konta, z którego będzie uiszczona opłata za studia.
  3. Nie uzupełniamy daty podpisania i nr umowy oraz nr konta bankowego uczelni - do uzupełnienia przez Dziekanat / sekcję finansową.
  4. Podpisujemy (niebieskim długopisem) zarówno umowę, jak i RODO (pod tekstem na ostatniej stronie).
  5. Zadeklarowanie planu ratalnego jest na tym etapie dobrowolne, ale ten musi się ostatecznie zgadzać z tym, który potem zostanie wybrany w IRK.
  1. Kwalifikowani są prawidłowo zapisani kandydaci według kolejności dokonania kompletnych zgłoszeń, tj. uwzględniających wszystkie elementy wymienione w ust. 1. W przypadku wysyłki dokumentów drogą pocztową decyduje data wpływu przesyłki na Wydział Nauk Ekonomicznych.

UWAGA: Po otrzymaniu kompletu dokumentacji przez dziekanat studiów podyplomowych, podaniu nadawany jest kolejny wewnętrzny numer roboczy. Wyjątkiem jest sytuacja, w której komplet nie zawiera odręcznie podpisanego podania - wówczas niemożliwe jest przyjęcie dokumentów ze względów formalnych.

Dokumenty są weryfikowane po względem kompletności, a dziekanat może poinformować kandydata o ewentualnych brakach w dokumentacji oraz przypomnieć o konieczności uiszczenia opłaty rekrutacyjnej, jeśli ta nie została wniesiona. Jeśli braki nie zostaną uzupełnione w odpowiednich terminach, zgodnych z harmonogramem rekrutacji, zgłoszenie nie będzie kwalifikowane w dniu ogłoszenia wyników.

Jeżeli dokumentacja zostanie złożona w terminie, ale kandydat nie wniesie opłaty rekrutacyjnej, aplikacja pozostanie bez rozpatrzenia w dniu ogłoszenia wyników. Kandydat musi dokonać ponownie kompletnego zgłoszenia w kolejnej turze rekrutacji (jeśli taka zostanie uruchomiona).

  1. W dniu ogłoszenia wyników wszyscy prawidłowo zapisani kandydaci są informowani o wyniku rekrutacji poprzez system IRK.

UWAGA: Wybór trybu studiowania (a tym samym grupy stacjonarnej lub zdalnej) nie jest elementem rekrutacji. Po przyjęciu na studia kierownik rozsyła do uczestników formularz, w którym deklarowany jest preferowany tryb studiowania. Należy przy tym pamiętać, że sala komputerowa mieści 32 stanowiska komputerowe, więc w przypadku chęci zapisu do grupy stacjonarnej istotna jest szybkość złożenia deklaracji.

  1. W przypadku osiągnięcia limitu przyjęć, każdy kolejny kandydat powyżej limitu wpisywany jest na listę rezerwową według kolejności dokonania kompletnego zapisu na studia. W przypadku rezygnacji uczestnika ze studiów przed rozpoczęciem pierwszych zajęć, na jego miejsce zostaje przyjęty pierwszy kandydat z listy rezerwowej.

  2. W przypadku niewypełnienia limitu przyjęć w dniu ogłoszenia wyników dla danej tury rekrutacji, w IRK uruchamiana jest kolejna tura (zgodnie z harmonogramem).