Rekrutacja
ZASADY REKRUTACJI NA ROK AKADEMICKI 2024 / 2025
Zasady rekrutacji reguluje: Zarządzenie Nr 5 KJD WNE UW z dnia 25 kwietnia 2024 r.
Link do rekrutacji w IRK: https://irk.uw.edu.pl/pl/offer/PODYPL2024/programme/SP-SQL/?from=field:EK
Minimalna liczba uczestników wymagana do uruchomienia studiów: 20 osób.
Limit przyjęć: 64 miejsca.
HARMONOGRAM REKRUTACJI
Przewiduje się maksymalnie dwie tury rekrutacji. Druga tura zostanie uruchomiona w przypadku niewypełnienia limitu miejsc w pierwszej turze.
I TURA
- termin rejestracji w IRK: 13.05.2024 - 30.09.2024
- ostatni dzień wniesienia opłaty rekrutacyjnej: 1.10.2024
- termin dostarczenia dokumentów: 13.05.2024 - 7.10.2024
- ogłoszenie wyników: 9.10.2024
II TURA
- termin rejestracji w IRK: 10.10.2024 - 23.10.2024
- ostatni dzień wniesienia opłaty rekrutacyjnej: 24.10.2024
- termin dostarczenia dokumentów: 9.10.2024 - 29.10.2024
- ogłoszenie wyników: 31.10.2024
ZASADY REKRUTACJI
-
W ramach danej tury rekrutacji kandydat dokonuje kompletnego zgłoszenia, tj.:
-
w terminie rejestracji w IRK (zgodnie z harmonogramem) - dokonuje prawidłowej rejestracji w systemie IRK, tj. zapisuje się na studia SP-PRK-SQL w edycji 2024/2025 za pomocą konta zawierającego kompletne dane wymagane przez system (w tym prawidłowo wprowadzone zdjęcie do identyfikacji wizualnej) oraz adres e-mail i numer telefonu,
- do jednego dnia po zakończeniu terminu rejestracji w IRK - uiszcza opłatę rejestracyjną w kwocie 85 zł (zgodnie z postanowieniem nr 12 Rektora Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 29 października 2021 r. - dokument reguluje także zasady zwrotu opłaty rekrutacyjnej)
-
UWAGA: Faktura VAT stanowiąca dowód uiszczenia opłaty rekrutacyjnej dokonanej przez kandydata, może być wystawiona wyłącznie według standardowych zasad obowiązujących na Uniwersytecie Warszawskim, tj. w terminie do 3 miesięcy od zaksięgowania opłaty na koncie bankowym uczelni. Wniosek o wystawienie faktury jest kierowany przez dziekanat studiów podyplomowych do Kwestury Uniwersytetu Warszawskiego.
- w terminie składania dokumentów (zgodnie z harmonogramem) - składa w dziekanacie studiów podyplomowych lub przesyła listem poleconym kompletny i prawidłowo uzupełniony zestaw dokumentów, o którym mowa w pkt. 2, na adres:
Wydział Nauk Ekonomicznych |
-
Kompletny i prawidłowo uzupełniony zestaw dokumentów zawiera:
-
odręcznie podpisane podanie o przyjęcie na studia (wydruk z IRK),
-
kserokopię dyplomu ukończenia studiów wyższych (licencjackich, inżynierskich, magisterskich lub równorzędnego wydanego za granicą), potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez pracownika dziekanatu (na wydziale) lub notariusza [jeśli dyplom zawiera miejsce na podpis posiadacza, to musi posiadać ten podpis pod rygorem nieważności]
-
lub oryginał zaświadczenia o ukończeniu studiów zawierającego informacje o poziomie, kierunku i profilu studiów, uzyskanym tytule zawodowym oraz słownie określonym wyniku ukończenia studiów wraz z oświadczeniem kandydata, w którym zobowiązuje się on do przedstawienia oryginału lub uwierzytelnionego odpisu dyplomu ukończenia studiów wyższych w ciągu 30 dni od jego wydania, pod rygorem skreślenia z listy uczestników Studiów;
-
-
CV wg własnego wzoru kandydata,
-
2 podpisane kopie umowy o odpłatności za studia podyplomowe według wzoru z zarządzenia nr 5 Rektora Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 16 stycznia 2024 r., uzupełnionej o wymagane dane i załączniki (jeśli wymagane: wydruk z CEIDG lub KRS, umowa spółki cywilnej, upoważnienie do reprezantacji podmiotu finansującego studia etc.):
UWAGA: Umowa o finansowanie studiów przez osobę trzecią jest umową trójstronną (między uczestnikiem, pracodawcą a Uniwersytetem Warszawskim), więc de facto wymaga trzech kopii. Zasady rekrutacji wymagają obowiązkowo dwóch kopii umowy, gdyż dopuszczamy sytuację, w której kandydat nie jest pewny kto będzie fiansował jego studia. Oznacza to też, że przypadku klaryfikacji rzeczonej sytuacji, możliwa jest wymiana umowy na odpowiedni wzór.
INSTRUKCJA UZUPEŁNIENIA WZORU UMOWY
- Preferujemy użycie wzoru zawartego na stronie oraz uzupełnienie go w MS Word.
- Uzupełniamy:
- w wersji ze strony internetowej:
- imię i nazwisko kandydata,
- nr PESEL,
- dane teleadresowe,
- nr konta bankowego kandydata,
- jeśli wymagane: dane działalności gospodarczej,
- jeśli wymagane: dane pracodawcy wraz z numerem konta, z którego będzie uisczona opłata za studia;
- w wersji z IRK:
- kwoty opłaty za studia podyplomowe oraz rat wraz z datami odpowiedniego z zarządzenia KJD,
- nr konta bankowego kandydata,
- jeśli wymagane: dane działalności gospodarczej,
- jeśli wymagane: dane pracodawcy wraz z numerem konta, z którego będzie uiszczona opłata za studia.
- Nie uzupełniamy daty, nr umowy oraz nr konta bankowego uczelni - do uzupełnienia przez Dziekanat / sekcję finansową.
- Podpisujemy (niebieskim długopisem) zarówno umowę, jak i RODO (pod tekstem na ostatniej stronie).
- Zadeklarowanie planu ratalnego jest na tym etapie dobrowolne, ale musi się zgadzać z tym, który potem zostanie wybrany w IRK.
-
Kwalifikowani są prawidłowo zapisani kandydaci według kolejności dokonania kompletnych zgłoszeń, tj. uwzględniających wszystkie elementy wymienione w ust. 1. W przypadku wysyłki dokumentów drogą pocztową decyduje data wpływu przesyłki na Wydział Nauk Ekonomicznych.
UWAGA: Po otrzymaniu kompletu dokumentacji przez administrację studiów, podaniu nadawany jest kolejny wewnętrzny numer roboczy. Wyjątkiem jest sytuacja, w której komplet nie zawiera odręcznie podpisanego podania - wówczas niemożliwe jest przyjęcie dokumentów do formalnej weryfikacji.
Dokumenty są weryfikowane po względem kompletności, a pracownik administracji może poinformować kandydata o ewentualnych brakach w dokumentacji oraz przypomnieć o konieczności uiszczenia opłaty rekrutacyjnej, jeśli ta nie została wniesiona. Jeśli braki nie zostaną uzupełnione w odpowiednich terminach, zgodnych z harmonogramem rekrutacji, zgłoszenie nie będzie kwalifikowane w dniu ogłoszenia wyników.
Jeżeli dokumentacja zostanie złożona w terminie składania dokumentacji, ale po terminie na uiszczenie opłaty rekrutacyjnej, zgłoszenie zostaje bez rozpatrzenia. Kandydat musi dokonać ponowne kompletnego zgłoszenia w kolejnej turze rekrutacji (jeśli taka zostanie uruchomiona.
-
W dniu ogłoszenia wyników wszyscy prawidłowo zapisani kandydaci są informowani o wyniku rekrutacji poprzez system IRK.
-
Osoby niezakwalifikowane otrzymują poprzez system IRK elektroniczną decyzją o nieprzyjęciu na studia, wraz z uzasadnieniem.
-
Zakwalifikowani w danej turze kandydaci zostają przyjęci na studia (otrzymują elektroniczną decyzję o przyjęciu na studia) oraz otrzymują informacje dotyczące dalszego postępowania przed rozpoczęciem zajęć.
-
UWAGA: Wybór trybu studiowania (a tym samym grupy stacjonarnej lub zdalnej) nie jest elementem rekrutacji. Po przyjęciu na studia kierownik rozsyła do uczestników formularz, w którym deklarowany jest preferowany tryb studiowania. Należy przy tym pamiętać, że sala komputerowa mieści 32 stanowiska komputerowe, więc istotna jest szybkość złożenia deklaracji.
-
W przypadku osiągnięcia limitu przyjęć, każdy kolejny kandydat powyżej limitu wpisywany jest na listę rezerwową według kolejności dokonania kompletnego zapisu na studia. W przypadku rezygnacji uczestnika ze studiów przed rozpoczęciem pierwszych zajęć, na jego miejsce zostaje przyjęty pierwszy kandydat z listy rezerwowej.
-
W przypadku niewypełnienia limitu przyjęć w dniu ogłoszenia wyników dla danej tury rekrutacji, w IRK uruchamiana jest kolejna tura (zgodnie z harmonogramem).