Sylwetka absolwenta
Dzięki połączeniu wiedzy teoretycznej z praktyczną, absolwenci studiów staną się ekspertami z dziedziny analityki danych z wykorzystaniem języka SQL (w bazach danych Oracle) oraz narzędzi Business Intelligence (Power BI i Tableau).
Wiedza
Absolwent studiów posiada wiedzę z zakresu przetwarzania informacji zawartych w bazach danych oraz raportowania i wizualizacji:
- zna efektywne metody pracy z bazami danych m.in. Oracle;
- zna na poziomie zaawansowanym język zapytań SQL i wydajne metody służące do uzyskiwania informacji ze środowiska bazodanowego;
- posiada niezbędną wiedzę teoretyczną i praktyczną na temat funkcjonowania bazy danych w przedsiębiorstwie;
- posiada wiedzę na temat tworzenia profesjonalnych wizualizacji oraz kokpitów menedżerskich w Power BI i Tableau;
- rozumie w jaki sposób efektownie oraz efektywnie prezentować rezultaty analiz oraz wnioski z nich płynące.
Umiejętności
Absolwent studiów posiada umiejętność pracy z bazami danych oraz narzędziami Business Intelligence, a dokładniej posiadał umiejętność:
- samodzielnej pracy w dowolnym środowisku bazodanowym, w szczególności w bazach danych Oracle;
- pisania efektywnych i wydajnych zapytań w języku SQL pozwalających na wykorzystanie informacji zawartych w wielu tabelach oraz wykonania różnego typu agregacji danych;
- samodzielnego doboru metod wizualizacji danych oraz prezentowania wyników;
- udostępniania kokpitów menedżerskich w Tableau poprzez osadzanie ich na dedykowanym serwerze oraz zarządzanie dostępami odbiorców biznesowych.
Kompetencje
Absolwent studiów posiada następujące kompetencje społeczne:
- szczególnie cenione na rynku pracy połączenie kompetencji technicznych w postaci analizy i agregacji danych oraz budowy zaawansowanych wizualizacji z kompetencjami miękkimi w postaci profesjonalnej, rzetelnej i zrozumiałej prezentacji rezultatów w otoczeniu biznesowym;
- zdolność do analizy zakresu informacji znajdujących się w bazie danych oraz rozumienie możliwości ich wykorzystania w procesie podejmowania decyzji biznesowych;
- zdolność twórczego i kreatywnego myślenia, która wzbogacona specjalistyczną wiedzą z zakresu analizy danych pozwala na czynny udział w procesach decyzyjnych w przedsiębiorstwie;
- umiejętność zastosowania posiadanej wiedzy teoretycznej i wykorzystania umiejętności praktycznych pisania zapytań oraz obsługi środowisk Oracle, Power BI, Tableau na wielu stanowiskach związanych z analizą i przetwarzaniem danych;
- kompetencje do podjęcia pracy w charakterze wysoko wykwalifikowanego analityka w różnych branżach (m.in. bankowość, consulting, FMCG, badania naukowe);
- samodzielnej oraz zespołowej pracy w instytucjach wykorzystujących metody analizy i przetwarzania danych.