Wybierz język
pl gb

Sylwetka absolwenta

Dzięki połączeniu wiedzy teoretycznej z praktyczną, absolwenci studiów staną się ekspertami z dziedziny analityki danych z wykorzystaniem języka SQL (w bazach danych Oracle) oraz narzędzi Business Intelligence (Power BI i Tableau).

Wiedza

Absolwent studiów posiada wiedzę z zakresu przetwarzania informacji zawartych w bazach danych oraz raportowania i wizualizacji:

  • zna efektywne metody pracy z bazami danych m.in. Oracle;
  • zna na poziomie zaawansowanym język zapytań SQL i wydajne metody służące do uzyskiwania informacji ze środowiska bazodanowego;
  • posiada niezbędną wiedzę teoretyczną i praktyczną na temat funkcjonowania bazy danych w przedsiębiorstwie;
  • posiada wiedzę na temat tworzenia profesjonalnych wizualizacji oraz kokpitów menedżerskich w Power BI i Tableau;
  • rozumie w jaki sposób efektownie oraz efektywnie prezentować rezultaty analiz oraz wnioski z nich płynące.

Umiejętności

Absolwent studiów posiada umiejętność pracy z bazami danych oraz narzędziami Business Intelligence, a dokładniej posiadał umiejętność:

  • samodzielnej pracy w dowolnym środowisku bazodanowym, w szczególności w bazach danych Oracle;
  • pisania efektywnych i wydajnych zapytań w języku SQL pozwalających na wykorzystanie informacji zawartych w wielu tabelach oraz wykonania różnego typu agregacji danych;
  • samodzielnego doboru metod wizualizacji danych oraz prezentowania wyników;
  • udostępniania kokpitów menedżerskich w Tableau poprzez osadzanie ich na dedykowanym serwerze oraz zarządzanie dostępami odbiorców biznesowych.

Kompetencje

Absolwent studiów posiada następujące kompetencje społeczne:

  • szczególnie cenione na rynku pracy połączenie kompetencji technicznych w postaci analizy i agregacji danych oraz budowy zaawansowanych wizualizacji z kompetencjami miękkimi w postaci profesjonalnej, rzetelnej i zrozumiałej prezentacji rezultatów w otoczeniu biznesowym;
  • zdolność do analizy zakresu informacji znajdujących się w bazie danych oraz rozumienie możliwości ich wykorzystania w procesie podejmowania decyzji biznesowych;
  • zdolność twórczego i kreatywnego myślenia, która wzbogacona specjalistyczną wiedzą z zakresu analizy danych pozwala na czynny udział w procesach decyzyjnych w przedsiębiorstwie;
  • umiejętność zastosowania posiadanej wiedzy teoretycznej i wykorzystania umiejętności praktycznych pisania zapytań oraz obsługi środowisk Oracle, Power BI, Tableau na wielu stanowiskach związanych z analizą i przetwarzaniem danych;
  • kompetencje do podjęcia pracy w charakterze wysoko wykwalifikowanego analityka w różnych branżach (m.in. bankowość, consulting, FMCG, badania naukowe);
  • samodzielnej oraz zespołowej pracy w instytucjach wykorzystujących metody analizy i przetwarzania danych.