Marketing inicjatyw lokalnych
Grupa docelowa
Kurs z zakresu praktycznych zastosowań marketingu, dedykowany osobom pełnoletnim, realizującym projekty na rzecz tworzenia i promocji oferty związanej ze społecznością lokalną (np. produkty turystyczne, wydarzenia kulturalne, sportowe, festyny i in.). Szkolenie tych osób może się przyczynić m.in. do wzrostu kompetencji samorządów oraz formalnych i nieformalnych organizacji (działających na rzecz ekonomicznego i społecznego rozwoju społeczności lokalnych) w obszarze wykorzystywania metod i narzędzi marketingowych do realizacji założonych celów rozwoju społeczności lokalnych.
Tematyka
Zajęcia są podzielone na 4 moduły tematyczne, omawiające podstawowe obszary kompetencji:
Moduł 1: Od produktu do marki – mechanizmy marketingu miejsc
Moduł 2: Nowoczesne metody komunikacji w marketingu miejsc
Moduł 3: Partnerstwo w marketingu miejsc
Moduł 4: Event marketing, czyli jak wykorzystywać wydarzenia do realizacji celów marketingowych
Moduł 1: Od produktu do marki-mechanizmy marketingu miejsc - celem realizacji modułu jest wyposażenie uczestników w wiedzę oraz metody tworzenia budowania wizerunku regionu. W programie zajęć uwzględniono:
- Specyfika marketingu miejsc
- Mieszanka marketingowa w marketingu miejsc
- Proces planowania marketingowego
- Tworzenie marek terytorialnych
- Ocena i pomiar działalności marketingowej
Moduł 2: Nowoczesne metody komunikacji w marketingu miejsc - celem realizacji modułu jest wyposażenie uczestników w wiedzę na temat narzędzi komunikacji w marketingu oraz praktyczną umiejętność korzystania z nich. W zakres tematyczny szkolenia wejdzie:
- Tworzenie planów promocji w marketingu miejsc
- Metody komunikacji w marketing miejsc: charakterystyka, wady i zalety
- Nowe media w marketingu miejsc
- Inbound marketing, active advertising, influencer marketing
Moduł 3: Partnerstwo w marketingu miejsc - Celem realizacji modułu jest wyposażenie uczestników w praktyczną wiedzę na temat metod nawiązywania i tworzenia współpracy regionalnej. W trakcie zajęć omówione będzie:
- Tworzenie produktów sieciowych
- Inicjowanie i zarządzanie relacjami partnerskimi
- Współpraca z podmiotami publicznymi i prywatnymi
- Marketing relacyjny i lojalnościowy w marketingu miejsc
Moduł 4: Event marketing, czyli jak wykorzystywać wydarzenia do realizacji celów marketingowych - celem realizacji modułu jest wyposażenie uczestników w niezbędną wiedzę oraz praktyczne umiejętności w zakresie planowania i realizacji wydarzeń regionalnych. Na zajęciach zostanie omówione:
- Event jako produkt marketingowy
- Tworzenie pomysłów na eventy
- Wybór grup docelowych i określanie celów eventów marketingowych
- Planowanie cyklu życia oraz organizacji eventu marketingowego
- Komunikacja marketingowa eventów
- Pomiar skuteczności i efektywności eventów
Formuła i czas trwania zajęć
Czas trwania kursu (jednego modułu) to 15 godzin dydaktycznych.
Zajęcia w ramach kursu będą realizowane w formie hybrydowej: częściowo w postaci spotkań on-line, a częściowo jako samodzielna praca z materiałami na platformie Moodle WNE UW pt. "Szkolenia".
Procedura dokonywania zapisów
Rejestracja na każdy z modułów odbywa się będzie niezależnie (w formularzu rejestracyjnym należy wskazać wybrany moduł). Możliwe jest uczestnictwo w więcej niż jednym module szkoleniowym. W tym celu należy przesłać kolejne formularze zgłoszeniowe, każdorazowo wskazując w nich inny wybrany moduł.
Procedura dokonywania zapisów:
- Prosimy indywidualnie wypełnić formularz zgłoszeniowy (formularz dostępny poniżej).
- Na adres e-mailowy Uczestnika kursu zostaną wysłane dokumenty szkoleniowe wraz z instrukcją dalszego postępowania (w przypadku problemów z otwarciem plików, prosimy o kontakt mailowy: szkolenia@wne.uw.edu.pl).
- Po odesłaniu kompletu dokumentów oraz ich weryfikacji przez pracownika UW, Uczestnik otrzyma drogą e-mailową dane do logowania na platformie kursowej.
Harmonogramy
Moduł 1: Od produktu do marki - mechanizmy marketingu miejsc
Zajęcia | Dzień | Godzina |
---|---|---|
1 | 09.01 (Pn) | 17:00-19:30 |
2 | 16.01 (Pn) | 17:00-19:30 |
3 | 23.01 (Pn) | 17:00-19:30 |
Moduł 2: Nowoczesne metody komunikacji w marketingu miejsc
Zajęcia | Dzień | Godzina |
---|---|---|
1 | 10.01 (Wt) | 17:00-19:30 |
2 | 17.01 (Wt) | 17:00-19:30 |
3 | 24.01 (Wt) | 17:00-19:30 |
Zapisy - Ze względu na konflikt formularza prosimy nie używać maili w domenach akademickich (np. @uw.edu.pl)
Kontakt
Sekcja ds. Badań i Publikacji
Wydział Nauk Ekonomicznych
Uniwersytet Warszawski
ul. Długa 44/50, 00-241 Warszawa
pokój: 304
tel: 22 55 49 183
lub 22 55 49 186
e-mail: szkolenia@wne.uw.edu.pl