Matematyka ekonomii
Grupa docelowa
Kurs skierowany do uczniów 7. i 8. klas szkół podstawowych z całej Polski, chcących rozwinąć kompetencje matematyczne (mathematical literacy) i finansowe (financial literacy). Przykładowe zagadnienia:
- Prawo wielkich liczb
- Reprezentatywna próba badawcza
- Procenty kontra punkty procentowe
- Lokata a obligacja
Procedura dokonywania zapisów
Formuła zdalna:
Krok 1: Prosimy aby osoby zainteresowane udziałem w kursie indywidualnie wypełniły formularz zgłoszeniowy (formularz dostępny poniżej).
Krok 2: Po weryfikacji zgłoszenia na adres e-mailowy Uczestnika kursu (oraz Rodzica/Opiekuna Prawnego w przypadku osób niepełnoletnich) zostaną wysłane dokumenty szkoleniowe wraz z instrukcją dalszego postępowania (w przypadku problemów z otwarciem plików, prosimy o kontakt mailowy:
).Krok 3: Po odesłaniu kompletu podpisanych dokumentów oraz ich weryfikacji przez pracownika UW, Uczestnik otrzyma drogą e-mailową dane do logowania na platformie kursowej, gdzie Uczestnik indywidualnie dokona wyboru grupy szkoleniowej.
Krok 4: Dotyczy rezerwacji całej grupy: Zainteresowane rezerwacją całej zdalnej grupy szkoleniowej szkoły prosimy o kontakt mailowy:
, w temacie wiadomości prosimy wpisać "Rekrutacja na kursy zdalne z matematyki ekonomii dla szkół podstawowych".
Formuła stacjonarna:
1. Zainteresowane kursami stacjonarnymi szkoły prosimy o kontakt mailowy:
, w temacie wiadomości prosimy wpisać "Rekrutacja na kursy stacjonarne z matematyki ekonomii dla szkół podstawowych".2. Prosimy aby Opiekun grupy zapoznał się z regulaminem zajęć stacjonarnych.
3. Prosimy aby Opiekun grupy udostępnił zgłoszonym osobom link do formularza zgłoszeniowego: formularz .
4. Prosimy aby każda zgłoszona osoba wypełniła formularz zgłoszeniowy i podpisała otrzymaną umowę szkoleniową (dokumenty można dostarczyć w wersji papierowej lub elektronicznej, zgodnie z wysłaną instrukcją podpisywania umów).
5. W formule stacjonarnej do uruchomienia zajęć wymagana jest minimalna liczba uczestników tj. 20 osób (maksymalna ilość osób w grupie to 35).
Tematyka
Na zajęciach omawiane są wybrane praktyczne zastosowania matematyki w analizie danych ekonomicznych i podejmowaniu decyzji w oparciu o te dane .
Celem głównym zadania jest rozwój wiedzy i kompetencji uczniów ostatnich klas szkół podstawowych w zakresie rozumienia wybranych zagadnień matematycznych (mathematical literacy) i finansowych (financial literacy), wraz z elementami makroekonomii na bazie opracowanego nowatorskiego programu dydaktycznego.
Kurs jest podzielony na dwa moduły tematyczne:
- Tajniki statystyki (9h lekcyjnych) – analiza danych statystycznych; błędy, jakie występują na etapie gromadzenia, przetwarzania i prezentacji danych; podstawowe miary statystyczne (średnia, mediana, odchylenie standardowe); wizualizacja danych (wykresy).
- Zagadnienia finansowe (9h lekcyjnych) – nasze potrzeby finansowe i rola rynków finansowych w ich zaspokajaniu; umiejętne oszczędzanie i inwestowanie pieniędzy; zarządzanie budżetem domowym; ryzyko finansowe.
W trakcie kursu uczniowie poznają najpopularniejsze pojęcia i koncepcje, stosowane do omawiania procesów gospodarczych, przećwiczą stosowanie konkretnych operacji matematycznych w ekonomii, nauczą się właściwie interpretować i wizualizować dane statystyczne.
Wiedza zdobyta w trakcie kursu pozwoli im w przyszłości lepiej odczytywać i rozumieć przekazy medialne oraz wypowiedzi polityków i ekspertów gospodarczych. Ułatwi także podejmowanie świadomych decyzji społecznych i obywatelskich (np. opieranie się populistycznym hasłom).
Formuła i czas trwania kursu
Czas trwania zajęć to 18 godzin lekcyjnych.
Zajęcia zdalne: na kurs składają się obowiązkowe lekcje on-line (wymagana min. 80% obecność) przeplatane z wykonywaniem obowiązkowych zadań na platformie szkoleniowej.
Harmonogramy - rekrutacja zakończona.
Grupa 1 - rekrutacja do grupy zamknięta
Zajęcia | Dzień | Godzina |
---|---|---|
1 | 19.10 (czwartek) | 16:30-18:00 |
2 | 26.10 (czwartek) | 16:30-18:00 |
3 | 09.11 (czwartek) | 16:30-18:00 |
4 | 16.11 (czwartek) | 16:30-18:00 |
5 | 23.11 (czwartek) | 16:30-18:00 |
6 | 30.11 (czwartek) | 16:30-18:00 |
Grupa 2 - rekrutacja do grupy zamknięta
Zajęcia | Dzień | Godzina |
---|---|---|
1 | 19.10 (czwartek) | 18:15-19:45 |
2 | 26.10 (czwartek) | 18:15-19:45 |
3 | 09.11 (czwartek) | 18:15-19:45 |
4 | 16.11 (czwartek) | 18:15-19:45 |
5 | 23.11 (czwartek) | 18:15-19:45 |
6 | 30.11 (czwartek) | 18:15-19:45 |
Grupa 3 - rekrutacja zamknięta
Zajęcia | Dzień | Godzina |
---|---|---|
1 | 20.10 (piątek) | 16:30-18:00 |
2 | 27.10 (piątek) | 16:30-18:00 |
3 | 10.11 (piątek) | 16:30-18:00 |
4 | 17.11 (piątek) | 16:30-18:00 |
5 | 24.11 (piątek) | 16:30-18:00 |
6 | 01.12 (piątek) | 16:30-18:00 |
Grupa 4 - rekrutacja zamknięta
Zajęcia | Dzień | Godzina |
---|---|---|
1 | 20.10 (piątek) | 18:15-19:45 |
2 | 27.10 (piątek) | 18:15-19:45 |
3 | 10.11 (piątek) | 18:15-19:45 |
4 | 17.11 (piątek) | 18:15-19:45 |
5 | 24.11 (piątek) | 18:15-19:45 |
6 | 01.12 (piątek) | 18:15-19:45 |
Zapisy