Rada Dydaktyczna
Rada dydaktyczna projektuje proces kształcenia, w szczególności:
- opracowuje koncepcję kształcenia zgodną z misją i strategią Uniwersytetu
- formułuje propozycje zasad rekrutacji
- przygotowuje propozycje zmian w programach studiów
- określa maksymalną liczbę przedmiotów równoważnych lub punktów ECTS
- uzyskanych z zaliczenia przedmiotów równoważnych, które są podstawą do zaliczenia etapu studiów lub całego programu studiów
- określa szczegółowe kryteria zmiany formy odbywania studiów przez studenta
- określa zasady odbywania i zaliczania praktyk zawodowych
- określa zasady przeprowadzania egzaminów oraz zasady przystąpienia do egzaminów w terminie przed główną sesją egzaminacyjną
- określa szczegółowe zasady procesu dyplomowania, w tym przygotowania i oceny prac dyplomowych oraz przeprowadzania egzaminu dyplomowego
- uwzględnia wnioski z akredytacji zewnętrznych i wewnętrznej ewaluacji jakości kształcenia
Ponadto, Rada dydaktyczna monitoruje proces kształcenia, poddajac analizie:
- przebieg i wyniki rekrutacji
- przebieg i wyniki sesji egzaminacyjnej
- wyniki ankiet studenckich i hospitacji zajęć
- przebieg i wyniki egzaminów dyplomowych
- system wsparcia dydaktycznego dla studentów, w szczególności infrastruktury i zasobów bibliotecznych wykorzystywanych w procesie kształcenia
- zgodność kompetencji naukowych i dydaktycznych osób prowadzących zajęcia z przypisanymi do zajęć efektami uczenia się
- umiędzynarodowienie procesu kształcenia
- losy absolwentów
- wsparcie działalności uczelnianych organizacji studenckich związanej z kierunkiem studiów