Praktyczna szkoła innowacyjnej przedsiębiorczości
Grupa docelowa
Kurs dedykowany jest osobom pełnoletnim, planującym rozpoczęcie działalności gospodarczej, osobom o dowolnym statusie na rynku pracy, rozważających rozpoczęcie działalności gospodarczej w nieodległej przyszłości. Kurs dedykowany wszystkim zaangażowanym w proces kierowania, zarządzania i tworzenia organizacji, którzy chcą opanować i wykorzystywać wiedzę w zakresie budowania modeli biznesowych, budowania i wdrażania strategii oraz stymulowania innowacji w swoich organizacjach.
Tematyka
Szkolenie dotyczy 4 obszarów kompetencji, związanych z umiejętnościami zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej w oparciu o dobrze zidentyfikowany, innowacyjny model biznesowy. Każdemu obszarowi odpowiada jeden moduł szkoleniowy:
Moduł 1: Zakładanie i prowadzenie działalności gospodarczej
Moduł 2: Innowacyjny marketing małej firmy
Moduł 3: Analizy rynku i badania marketingowe - rekrutacja zamknięta
Moduł 4: Innowacyjny model biznesowy i strategia działania - rekrutacja zamknięta
Moduł 1: Zakładanie i prowadzenie działalności gospodarczej
Celem realizacji modułu jest wyposażenie uczestników w praktyczną wiedzę na temat zakładania oraz prowadzenia działalności gospodarczej.
Zajęcia mają zwiększyć świadomość uczestników w obszarze specyfiki działalności gospodarczej oraz uwarunkowań prawnych i finansowych. W trakcie zajęć omówione zostaną:
- Formy prowadzenia działalności gospodarczej wady i zalety, uwarunkowania prawne i finansowe
- Procedura zakładania działalności gospodarczej
- Finansowanie działalności gospodarczej na wczesnych fazach rozwoju
- Formy i zakres wsparcia publicznego dla nowo zakładanej działalności gospodarczej
- Startup jako innowacyjna działalność gospodarcza od czego zacząć, z jakiego wsparcia skorzystać
Moduł 2: Innowacyjny marketing małej firmy
Celem realizacji modułu jest wyposażenie uczestników w praktyczną wiedzę i umiejętności związane z innowacyjnym prowadzeniem marketingu małego przedsiębiorstwa. W trakcie zajęć omówione będą:
- Istota orientacji marketingowej firmy
- Tworzenie strategii i planów marketingowych - poszukiwanie genu innowacyjności
- Segmentacja i pozycjonowanie jako źródła marketingowej przewagi konkurencyjnej firmy
- Mieszanka marketingowa, czyli narzędzia marketingowe w praktyce
- User experience, ambient, guerilla i in., czyli wykorzystanie nowoczesnych trendów w marketingu
Moduł 3: Analizy rynku i badania marketingowe
Podstawowym celem zajęć jest wyposażenie uczestników w umiejętności prowadzenia analiz rynkowych oraz badań marketingowych, które są niezbędne do kształtowania strategii biznesowej oraz strategii finansowej firmy. W trakcie zajęć omówione będą:
- Cele i potrzeba prowadzenia analiz rynku i badań marketingowych
- Źródła informacji biznesowych i wykorzystanie danych wtórnych
- Ilościowe i jakościowe metody badań marketingowych stosowanie, metody i narzędzia
- Przygotowanie briefu badawczego
- Podstawowe metody analiz rynkowych stosowane w biznesie
Moduł 4: Innowacyjny model biznesowy i strategia działania
Celem realizacji tego modułu jest wyposażenie uczestników w umiejętności niezbędne do prowadzenia działalności gospodarczej. Na zajęciach omówione będą:
- Cechy dobrego modelu biznesowego, metody poszukiwania pomysłów na model biznesowy
- Tworzenie modelu biznesowego w oparciu o metodykę CANVAS
- Budowa i proces opracowania strategii
- Metody analiz strategicznych
- Projektowanie celów, zadań i mechanizmów kontroli strategicznej
Formuła i czas trwania kursu
Czas trwania zajęć (jednego modułu) to 15 godzin dydaktycznych (spotkania on-line i praca asynchroniczna).
Formuła: Zajęcia w ramach kursu będą realizowane w formie hybrydowej: częściowo w postaci spotkań on-line, a częściowo jako samodzielna praca z materiałami na platformie Moodle WNE UW pt. "Szkolenia".
Procedura dokonywania zapisów
Rejestracja na każdy z modułów odbywa się niezależnie (w formularzu rejestracyjnym należy wskazać wybrany moduł). Możliwe jest jednak uczestnictwo w więcej niż jednym module szkoleniowym. W tym celu należy przesłać kolejne formularze zgłoszeniowe, każdorazowo wskazując w nich inny wybrany moduł.
Procedura dokonywania zapisów:
- Prosimy indywidualnie wypełnić formularz zgłoszeniowy (formularz dostępny poniżej).
- Na adres e-mailowy Uczestnika kursu zostaną wysłane dokumenty szkoleniowe wraz z instrukcją dalszego postępowania (w przypadku problemów z otwarciem plików, prosimy o kontakt mailowy: ).
- Po odesłaniu kompletu dokumentów oraz ich weryfikacji przez pracownika UW, Uczestnik otrzyma drogą e-mailową dane do logowania na platformie kursowej.
Harmonogramy
Bieżące:
Brak.
Archiwalne:
Zapisy
Kontakt
Sekcja ds. Badań i Publikacji
Wydział Nauk Ekonomicznych
Uniwersytet Warszawski
ul. Długa 44/50, 00-241 Warszawa
pokój: A304
tel: 22 55 49 183
e-mail:misja@wne.uw.edu.pl