Wybierz język
pl gb
17.10.2023, 07:40

“Is Public Capital Productive? New Evidence from American States” – spotkanie z cyklu Warsaw Economic Seminars [19.10.2023]

Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w kolejnym spotkaniu z cyklu Warsaw Economic Seminars, organizowanym wspólnie przez WNE UW i SGH.

Podczas spotkania prof. Steven Yamarik (California State University at Long Beach) przedstawi badanie „Is Public Capital Productive? New Evidence from American States”. Współautorami badania są prof. Makram El Shagi (School of Economics, Henan University) oraz prof. Jarko Fidrmuc (Zeppelin University Friedrichshafen).

Seminarium odbędzie się 19 października br. o godz. 17:00 w formule hybrydowej: w sali B202 na Wydziale Nauk Ekonomicznych (ul. Długa 44/50) oraz za pośrednictwem platformy Zoom.

Link do spotkania:

https://uw-edu-pl.zoom.us/j/93302281672?pwd=VFg3SVg0clkwOWtHZDNMb2F1TW5Bdz09

Identyfikator spotkania: 933 0228 1672

Kod dostępu: 254160

 

Abstrakt:

In this paper, we re-examine the productivity of U.S. public capital on private output. We provide updated and improved estimates of state-level public capital data for 1960 to 2020.
We then include public capital and its component parts into a production function. Using conventional, spatial and dynamic hetereogenous panel approaches, we find that public capital has a positive effect on private production. Further testing however reveals that the productive component of public capital has shifted from infrastructure in 1970-85 to health and education in 2000-2020.

 

Pełen kalendarz seminariów z cyklu Warsaw Economic Seminars jest dostępny na stronie: https://sites.google.com/site/warsaweconseminars/calendar


Celem cyklu seminariów jest stworzenie platformy dla naukowców i specjalistów z całego świata do zaprezentowania swoich badań i dzielenia się wiedzą na temat ekonomii i polityki gospodarczej.

Uczestnicy spotkań mogą zarówno wysłuchać prezentacji i wziąć udział w dyskusji, jak i  zaprezentować swoje własne badania, aby uzyskać opinie innych naukowców i studentów.