Wybierz język
pl gb

Perspektywy zawodowe


Efekty kształcenia osiągane przez absolwenta kierunku:

  • Absolwent ma pogłębioną wiedzę z mikroekonomii i makroekonomii, zna jej zaawansowane teorie i metody analityczne. W szczególności zna i rozumie teorie działania przedsiębiorstwa, wie, jak przebiegają procesy ekonomiczne w mikro- i makroskali, w warunkach gospodarki zamkniętej i otwartej. Rozumie ich powiązanie z innymi procesami, zwłaszcza społecznymi.
  • Zna i rozumie praktyczną przydatność narzędzi analiz ilościowych w ekonomii – metod matematycznych, statystyki matematycznej, ekonometrii. Zna narzędzia informatyczne potrzebne w zastosowaniach ekonomicznych. Potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu matematyki, zaawansowanych metod statystycznych i ekonometrycznych oraz umiejętność wykorzystania oprogramowania analitycznego STATA, Excel, Maxima do przeprowadzania zaawansowanej ilościowej analizy problemów ekonomicznych, finansowych i zarządczych
  • Posiada pogłębioną wiedzę w dziedzinie finansów, rachunkowości zarządczej i controllingu, wspartej znajomością polskich i międzynarodowych standardów rachunkowości
  • Umie analizować przebieg zjawisk gospodarczych z perspektywy ekonomicznej i społecznej. Potrafi wyjaśniać działania w mikro- i makroskali z perspektywy poznanych teorii, wyjaśniać i przewidywać działanie firm, wybierać dla nich najkorzystniejsze warianty w zależności od struktur rynkowych, na których one działają. Student ma umiejętność prowadzenia działalności gospodarczej, zwłaszcza prowadzenia rachunkowości i wykorzystywania jej instrumentów dla analizy sytuacji przedsiębiorstwa
  • Ma rozległą wiedzę z zakresu teorii i praktyki działania przedsiębiorstwa. Zna metody analizy rynku, wie, jak funkcjonuje rynek kapitałowy, zna zasady prowadzenia rachunku inwestycyjnego. Umie ponadto projektować strategie firm w zakresie finansów, marketingu, zarządzania produkcją, zarządzania jakością produktu, zarządzania personelem. Posiada w tym zakresie umiejętność przygotowania analiz ekonomicznych i finansowych, projektów doradczych, dokumentacji finansowej, budżetów i biznesplanów, a także długoterminowych prognoz finansowych. Wysoko rozwinięte umiejętności analityczne są także przydatne w planowaniu i wdrażaniu strategii marketingowych, sporządzaniu prognoz i statystyk sprzedażowych, jak i planowaniu, monitorowaniu i realizacji i zarządzania projektami