Warsaw Economic Seminar – “Rallying around the EU flag: Russia’s invasion of Ukraine and attitudes toward European Integration” [13.10.2022]
Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w kolejnym spotkaniu z cyklu Warsaw Economic Seminars, organizowanym wspólnie przez WNE UW i SGH.
Podczas spotkania prof. Jan Fidrmuc (Université de Lille) zaprezentuje artykuł, w którym wykorzystano ankietę przeprowadzoną wśród studentów europejskich uniwersytetów, aby zbadać, czy inwazja Rosji na Ukrainę wpłynęła na postawy wobec integracji europejskiej.
Abstract:
This paper uses a survey among students at European universities to explore whether Russia’s invasion of Ukraine has affected attitudes toward European integration. Some respondents completed the survey just before Russia’s assault on February 24, 2022, and some did so just afterwards, thus delivering a quasi-experimental design situation, which we exploit. Our results suggest that the ominous news about the Russian attack increased the participants’ interest in EU politics, consolidated their attachment to the EU, and made them more mindful and appreciative of the benefits of deeper European integration. In effect, the war so close to the EU Eastern border provoked a rally around the supranational EU flag, with convergence of public opinion toward shared European values.
Seminarium odbędzie się 13 października 2022 r. o godz. 17:00 w formule hybrydowej: w sali B202 Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego (ul. Długa 44/50) oraz za pośrednictwem platformy Zoom.
Link do spotkania: https://uw-edu-pl.zoom.us/j/94952861067?pwd=eWFxK0N3SWJJdUNtZUQ4RDYxQ1loZz09
Meeting ID: 949 5286 1067
Passcode: 149259
Working paper: https://www.cesifo.org/en/publications/2022/working-paper/rallying-around-eu-flag-russias-invasion-ukraine-and-attitudes
----
Celem cyklu seminariów jest stworzenie platformy dla naukowców i specjalistów z całego świata do zaprezentowania swoich badań i dzielenia się wiedzą na temat ekonomii i polityki gospodarczej.
Uczestnicy spotkań mogą zarówno wysłuchać prezentacji i wziąć udział w dyskusji, jak i zaprezentować swoje własne badania, aby uzyskać opinie innych naukowców i studentów.