Seminarium z cyklu Warsaw Economic Seminars [26.05.2022]
Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w nadchodzącym spotkaniu z cyklu Warsaw Economic Seminars, organizowanym wspólnie przez Wydział Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkołę Główną Handlową.
Podczas najbliższego spotkania badanie pt. ‘Demographic Ageing and Housing Demand: Evidence from Residential Turnover in Polish Metropolises’ przedstawi mgr Ellam Kulati – student 2. roku programu doktorskiego Quantitative Psychology and Economics. Program realizowany jest na WNE UW w ramach Międzydziedzinowej Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu Warszawskiego.
Seminarium odbędzie się 26 maja br. o godz. 17:30. Zorganizowane będzie w formie hybrydowej – stacjonarnie na WNE UW w sali A203 oraz za pośrednictwem platformy Zoom: https://us02web.zoom.us/j/88603792401
Abstrakt:
How does demographic ageing, an increasingly experienced population development across countries, translate to housing demand? Microeconomic approaches have uncovered age links to both household formation and households’ demand for housing with implications for aggregate housing demand. Extant investigations of housing market consequences of such demographic transitions have mostly been limited to price considerations. Adopting residential turnover, posited to lead price responses to demand shocks, this paper argues that increasingly older populations demand less housing. The analysis links monthly housing and regional data from Polish city districts, spanning 2012 to 2019, and employs spatial panel methods with fixed effects. Overall results confirm a positive demographic ageing-residential turnover relationship and confirm the direct effect of both dwelling prices and regional employment on the latter. Policy implications and directions of future research supplement these findings.
----
Celem cyklu seminariów jest stworzenie platformy dla naukowców i specjalistów z całego świata do zaprezentowania swoich badań i dzielenia się wiedzą na temat ekonomii i polityki gospodarczej.
Uczestnicy spotkań mogą zarówno wysłuchać prezentacji i wziąć udział w dyskusji, jak i zaprezentować swoje własne badania, aby uzyskać opinie innych naukowców i studentów.