Działalność naukowo-badawcza

Działalność naukowo-badawcza pracowników i doktorantów Katedry Bankowości, Finansów i Rachunkowości prowadzona jest na wielu obszarach. Obejmuje ona takie zagadnienia jak:

  • polityka pieniężna;
  • bankowość centralna Unii Europejskiej;
  • integracja monetarna: funkcjonowanie Europejskiej Unii Gospodarczo-Walutowej;
  • systemy bankowe;
  • zarządzanie jakością w usługach bankowych;
  • funkcjonowanie rynków finansowych;
  • ryzyko operacyjne w instytucjach finansowych;
  • finanse ilościowe;
  • ekonometria finansowa;
  • ekonomia opodatkowania - rachunkowość (w tym rachunkowość budżetowa i budżet zadaniowy);
  • analiza ekonomiczna i finansowa w sektorze publicznym;
  • finanse przedsiębiorstw;
  • pomiar skuteczności i efektywności w instytucjach publicznych i prywatnych;
  • audyt w instytucjach publicznych i prywatnych;
  • ryzyko w opiece zdrowotnej;
  • badania kapitału ludzkiego i społecznego organizacji;
  • psychologia zarządzania.

Katedra realizuje prace naukowo-badawcze (granty) na rzecz projektów finansowanych m.in. przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Narodowe Centrum Nauki, Fundację na rzecz Nauki Polskiej, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, realizowanych w oparciu o fundusze Unii Europejskiej oraz finansowanych przez inne podmioty zagraniczne. Staramy się także uzyskiwać członkostwo w towarzystwach naukowych, stowarzyszeniach i innych instytucjach zarówno o charakterze naukowo-badawczym, jak i działających w sferze praktyki szeroko rozumianego życia gospodarczego:

  • Consortium of Higher Education Researchers (CHER), University of Kassel: prof. dr hab. Krzysztof Opolski;
  • Financialisation, Economy, Society and Sustainable Development (FESSUD), University of Leeds: prof. dr hab. Krzysztof Opolski;
  • European Group for Public Administration (EGPA): prof. dr hab. Krzysztof Opolski, dr Agata Kocia, dr Piotr Modzelewski;
  • Państwowa Komisja Egzaminacyjna do spraw Doradztwa Podatkowego: dr hab. Janusz Kudła, prof. UW;
  • International Association for Research in Applied Economic Psychology: dr Ewa Gucwa-Leśny (w latach 1997-2003 przedstawiciel Polski w Radzie Naukowej);
  • Rada Naukowa Instytutu Studiów społecznych UW (członek założyciel i członek): dr Ewa Gucwa-Leśny;
  • Society for Advancement of Behavioral Economics: dr Ewa Gucwa-Leśny (w latach 1999-2012 członek Rady Naukowej);
  • Stowarzyszenie OpenStreetMap Polska (w ramach międzynarodowego projektu OpenStreetMap): dr Mateusz Kopyt;
  • Związek Banków Polskich (Rada Zarządzania Środkami Finansowymi, Komitet ds. Systemu Płatniczego): dr Krzysztof Spirzewski;
  • European Finance Association: dr Robert Ślepaczuk;
  • Komitet Okręgowy Olimpiady Wiedzy Ekonomicznej w Warszawie: mgr Marcin Dwórznik;
  • Dr Anna Białek-Jaworska współpracuje w realizowanych przez siebie projektach z Polskim Towarzystwem Matematycznym.

Kierownik Katedry

Janusz Kudła
Stopień naukowy: prof. dr hab.
Email: IHLa7B~/_%l'?hf9[SOT]#[00BF~z?%Ngux3qLxQ\@A
Stanowisko: Kierownik Katedry Profesor zwyczajny
Dyżury:

Poniedziałki, godz. 12.00-13.00, za pośrednictwem Zoom https://us02web.zoom.us/j/84286376914?pwd=dzFCOU0yQXduWHJ2WTQzeEZOR1VoQT09
W potrzebie proszę o maila.

Nie używam innych maili w domenie uw!


Uwagi:

Pracownicy


Paweł Baranowski
Stopień naukowy: dr hab.
Email: IHLa7B~/_%l'?hf9[SOTZX&+G]#[6%*Ts-n%SmVC3WLFQKX6?N2w0
Stanowisko: Adiunkt
Uwagi:

GOSPOSTRATEG  „Systemowy Analizator Ryzyk Akcyzowych (SARA)” 


Piotr Boguszewski
Stopień naukowy: dr
Email: IHLa7B~/_%l'?h]#[6%UY$~t%vq]1+U
Stanowisko: Adiunkt
Dyżury:

czwartek, 18.15-19.15


Uwagi:

Szanowni Państwo. W związku z zawieszeniem działań akademickich wymagających obecności moje konsultacje odbywają się w formie wideo czatu na Skype. O chęci spotkania należy dać znać co najmniej z 36 godz. wyprzedzeniem - przesyłając info. wraz z ewentualnymi załącznikami w postaci części prac, tabel z danymi etc. na mój adres mailowy podany na tej stronie (! ) z nagłówkiem KONSULTACJE. Ze względu na zmienność sytuacji proszę też sprawdzać, przed planowaną rozmową, ewentualne komunikaty na tej zakładce.

  

 

 

 

 


Katarzyna Dąbrowska-Gruszczyńska
Stopień naukowy: dr
Email: IHLa7B~/_%l'?hf9[SOTZX&]#[*$#T%6ruABdq{q\1d50JcIp
Stanowisko: Adiunkt
Dyżury:
Uwagi:
Krzysztof Drachal
Stopień naukowy: dr
Email: IHLa7B~/_%l'?hf9[SOTZX]#[1&?Cu%`vvy[hH^^FA4E]KE
Stanowisko: Asystent
Dyżury:
Uwagi:
Dominika Gadowska - dos Santos
Stopień naukowy: dr
Email: IHLa7B~/_%l'?hf9[SOTZX&]#[*+*F%6ruABdq{q\1d50JcIp
Stanowisko: Adiunkt Prodziekan ds. studenckich
Dyżury:

Dyżur w sprawach dotyczących prowadzonych przeze mnie zajęć:
wtorek, w godz. 13:15-14:15
Aby się umówić, proszę o skorzystanie z następującego linku: 
https://doodle.com/mm/dominikagadowskadossantos/book-a-meeting

Dyżury Prodziekan ds. studenckich odbywają się w poniedziałki, w godz. 15:00-18:00.
Szczegóły dostępne pod następującym adresem:
https://www.wne.uw.edu.pl/index.php/pl/wydzial/wladze/kolegium-dziekanskie/


Uwagi:
Wojciech Grabowski
Stopień naukowy: dr
Email: IHLa7B~/_%l'?hf9[SOTZ]#[A+?Ct.vJWpR11`oy@IXEG
Stanowisko: Adiunkt
Dyżury:

Proszę przesłać maila aby otrzymać link do dyżuru online


Uwagi:
Agata Kocia
Stopień naukowy: dr
Email: IHLa7B~/_%l'?hf9[SOT]#[%08E{z?%Ngux3qLxQ\@A, IHLa7B~/_%l'?hf9[S]#[%+*V}z`uv{Nk#XowKA
Stanowisko: Adiunkt
Dyżury:

Pokój: 301. Przed przyjściem na konsultację proszę o kontakt e-mailowy


Uwagi:
Mateusz Kopyt
Stopień naukowy: dr
Email: IHLa7B~/_%l'?hf9[SOT]#[308R13?%Ngux3qLxQ\@A
Stanowisko: Adiunkt
Dyżury:

Semestr letni: Poniedziałki 13:15-14:00 na zoom: https://us02web.zoom.us/j/9524155628

(Osoby zgłaszające się na spotkanie będą oczekiwały w tzw. poczekalni - na spotkanie wpuszczane będą indywidualnie)


Uwagi:

Poniedziałek 22 lutego - NIE MA DYŻURU. Wyjątkowo dyżur będzie we wtorek 23 lutego 12:30-13:30.

Godziny dyżurów mogą ulec zmianie. Wszystkie informacje będą podawane na tej stronie.



Dorota Mirowska-Wierzbicka
Stopień naukowy: dr
Email: IHLa7B~/_%l'?hf9[SOTZX&]#[*22T%6ruABdq{q\1d50JcIp
Stanowisko: Adiunkt
Dyżury:

W roku akademickim 2020/2021 przebywam na urlopie.


Uwagi:
Jarosław Neneman
Stopień naukowy: dr
Email: IHLa7B~/_%l'?hf9[SOTZX]#[03.Pw+`xvy[hH^^FA4E]KE
Stanowisko: Specjalista
Uwagi:

GOSPOSTRATEG  „Systemowy Analizator Ryzyk Akcyzowych (SARA)”


Grzegorz Paluszak
Stopień naukowy: dr
Email: IHLa7B~/_%l'?hf9[SOTZX&]#[-5*N-2ykKBdq{q\1d50JcIp
Stanowisko: Adiunkt
Dyżury:

piątek, 16.00-17.30, pokój B006


Uwagi:
Beata Rogowska-Rajda
Stopień naukowy: dr
Email: IHLa7B~/_%l'?hf9[SOTZX&]#['78I%6ruABdq{q\1d50JcIp
Stanowisko: Adiunkt
Krzysztof Spirzewski
Stopień naukowy: dr
Email: IHLa7B~/_%l'?hf9[SOTZX&+G]#[189K*9d%SmVC3WLFQKX6?N2w0
Stanowisko: Adiunkt
Dyżury:
Uwagi:
Marek Sylwestrzak
Stopień naukowy: dr
Email: IHLa7B~/_%l'?hf9[SOTZX&+Gc]#[38FN/~r~R|NnV`UydIG]@9y54P
Stanowisko: Adiunkt
Dyżury:

Środa, 10:00-11:00 (poprzez MS Teams)

 


Uwagi:

Proszę o wcześniejszy kontakt mailowy.

 

 


Mateusz Szczurek
Stopień naukowy: dr
Email: IHLa7B~/_%l'?hf9[SOTZX&]#[38GE24qoKBdq{q\1d50JcIp
Stanowisko: Adiunkt
Dyżury:
Uwagi:
Tomasz Tratkiewicz
Stopień naukowy: dr
Email: IHLa7B~/_%l'?hf9[SOTZX&+Gc]#[=9?C+*hoWkP}V`UydIG]@9y54P
Stanowisko: Adiunkt
Uwagi:

GOSPOSTRATEG  „Systemowy Analizator Ryzyk Akcyzowych (SARA)” 


Konrad Walczyk
Stopień naukowy: dr
Email: IHLa7B~/_%l'?hf9[SOTZ]#[1@*Nu9xuvy[hH^^F@IXEG
Stanowisko: Adiunkt
Uwagi:

GOSPOSTRATEG  „Systemowy Analizator Ryzyk Akcyzowych (SARA)”


Marcin Michalak
Email: IHLa7B~/_%l'?hf9[SOTZX&]#[322EzzkkKBdq{q\1d50JcIp
Stanowisko: Specjalista
Uwagi:

Trzecia Misja Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego


Doktoranci

Raman Asinski
Stopień naukowy: mgr
Email: IHLa7B~/_%l'?hf9[SOTZX]#[8$@K$2jsvy[hH^^FA4E]KE
Stanowisko: Doktorant
Sarhad Khdir
Stopień naukowy: mgr
Email: IHLa7B~/_%l'?hf9[SOT]#[901F{1?%Ngux3qLxQ\@A
Stanowisko: Doktorant
Dyżury:
Uwagi:

Serwisy *.wne.uw.edu.pl używają plików cookies zapisywanych na komputerach użytkowników. Są one niezbędne do prawidłowego działania mechanizmów stron internetowych Wydziału Nauk Ekonomicznych UW.

Szczegółowe informacje o Polityce obsługi cookies w serwisach Uniwersytetu Warszawskiego dostępne są na stronie https://www.uw.edu.pl/polityka-obslugi-cookies-ciasteczek-w-serwisach-uw