Efekty kształcenia
Wiedza:
- Słuchacz zna podstawowe metody i narzędzia audytu strategicznego
- Słuchacz zna podstawowe różnice pomiędzy audytem w instytucjach publicznych i prywatnych
- Słuchacz zna podstawy rachunkowości zarządczej, również w kontekście zarządzania kryzysem finansowym przedsiębiorstwa
- Słuchacz zna standardy kontroli oraz audytu wewnętrznego
- Słuchacz zna podstawy kontroli zarządczej w instytucjach publicznych
- Słuchacz zna podstawowe zasady zarządzania komórką audytu wewnętrznego
- Słuchacz rozumie jakie są wymagania prawne w zakresie systemu kontroli wewnętrznej
- Słuchacz rozumie, jakie są podatkowe konsekwencje głównych procesów biznesowych w firmie
- Słuchacz zna podstawy prawne audytu funduszy strukturalnych Unii Europejskiej, zarówno w kontekście audytu zewnętrznego prowadzonego w przedsiębiorstwach, jak i instytucjach publicznych
- Słuchacz zna modele zarządzania jakością, które stosowane są w sektorze publicznym i prywatnym oraz podstawowe metody i narzędzia zarządzania jakością
- Słuchacz posiada umiejętność wykrywania problemów organizacyjnych, w tym potrafi dokonać analizy głównych procesów w instytucji
- Słuchacz wie, jakie są metody i techniki zarządzania ryzykiem
- Słuchacz zna podstawy makroekonomii, w zakresie potrzebnym do strategicznej analizy otoczenia makroekonomicznego instytucji
- Student ma wiedzę o relacji nauki administracji i teorii ekonomii sektora publicznego, jak również wiedzę z zakresu finansów publicznych
Umiejętności:
- Słuchacz posiada umiejętność planowania strategicznego, zarówno w instytucjach publicznych, jak i prywatnych
- Słuchacz potrafi zastosować standardy w bieżącej pracy
- Słuchacz potrafi zastosować metody planowania finansowego
- Słuchacz posiada umiejętność tworzenia i interpretowania regulaminów organizacyjnych oraz wdrażania zawartych w nich rozwiązań
- Słuchacz umie zastosować metody ustalania i klasyfikowania ryzyk oraz określania ich ważności
- Słuchacz umie zastosować techniki audytu wewnętrznego w pracy
- Słuchacz umie wdrożyć podstawowe zasady rachunku kosztów działań w przedsiębiorstwie
- Słuchacz posiada umiejętność pracy zespołowej i pracy konsultanta
- Słuchacz posiada umiejętność gromadzenia i przetwarzania zdobytych danych strategicznych badanej instytucji
Kompetencje społeczne - postawy:
- Słuchacz potrafi zaimplementować w swojej instytucji sposób myślenia w perspektywie strategicznej, średnio i długookresowej
- Słuchacz potrafi zakomunikować pracownikom swojej instytucji znaczenie standardów w bieżącej pracy
- Słuchacz wyraża chęć stosowania standardów w celu zapewnienia wysokiej jakości obsługi klientów wewnętrznych i zewnętrznych
- Słuchacz wyraża chęć stosowania narzędzi analizy finansowej w bieżącej pracy audytorskiej
- Słuchacz rozumie potrzebę istnienia sprawnej administracji publicznej we współczesnym świecie
- Słuchacz potrafi popularyzować standardy Kodeksu Etyki Audytora oraz ma świadomość odpowiedzialności w pracy audytorskiej i rozumie znaczenie opinii wydawanej przez audytora dla przyszłości m.in. pracowników, udziałowców i klientów badanej organizacji